CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Friday, December 25, 2009

Tahniah Buat Permata Hati ku

Pertama mahu ditulis di sini ialah ucapan tahniah kepada permata ku Najdah yang mendapat keputusan A di dalam kertas peperiksaan yang diduduki selepas bersalinkan Nu'man. Nu'man lahir jam 4:39 pagi di Hospital Ampang, jam 1:30, Najdah discaj dari wad. Sebaik lepas discaj, terus suami dia bawa pergi menuju dewan peperiksaan di Fakulti Perubatan,USIM di Pandan Indah. Peperiksaan bermula jam 2:30 petang. Najdah cuma menduduki kertas itu selama 1 jam sahaja.

Selepas selesai menjawap, terus dia balik berehat di rumah ibu saudaranya di Kajang. Syukur dalam kepayahan dan masih belum kuat, dia berjaya juga mendapat A di dalam kertas itu. Najdah sedang berada di tahun dua kursus perubatan di USIM.

Yang kedua, ucapan tahniah kepada Amiratun Nazihah yang mendapat keputusan 4 flat di peperiksaan akhir semester satu yang lalu. Amiratun Nazihah sedang belajar di Asasi Sains UiTM, Shah Alam, Selangor.

Ketiga, ucapan tahniah kepada Ahmad Ali Mahfuz yang berjaya mendapat keputusan cpa 3.XX peperiksaan semester 5 yang lalu. Semester 5 yang lalu, Ali Mahfuz sedang melakukan praktikal di Haikal Consultant. Pada 2 Januari ini , Ali Mahfuz akan mendaftar ke semester 6 kursus Diploma Bangunan di UiTM , Seri Iskandar, Perak.

Yang keempat, ucapan tahniah kepada permata ummi, Omar Abdul Aziz. Dia mendapat tawaran belajar di SBPI Rawang , di Bandar Tasik Puteri. Tarikh mendaftar di sekolah itu pada hari Isnin, 11 Januari 2010 ini. Ummi dengan zauj bercadang akan pergi menghantar ke sana.



Sebelum mendapat tawaran ke SBPI Rawang, Omar Abdul Aziz mendapat tawaran ke SMKA Johor Bahru. Mulanya memang bercadang nak ke sekolah itu,tapi ummi masih menanti tawaran lain. Syukur, dapat juga tawaran dari SBPI Rawang, sekolah yang memang ummi nak sangat dia pergi.

Ummi mahu Omar belajar berdikari. Ummi mahu Omar belajar bukan sahaja aliran sains tetapi aliran agama juga. Sekolah ini menawarkan aliran agama yang disekalikan dengan sains. Ada subjek tambahan untuk PMR selain 8 matapelajaran aliran biasa. Ummi tahu Omar mampu untuk belajar dikedua-dua aliran ini.

Semoga semua anak-anak ummi menjadi anak-anak yang soleh dan solehah, berjaya di dalam pelajaran, pendidikan, pekerjaan yang membawa kebahagiaan di dunia dan akhirat. Dikurniakan juga kemurahan rezeki yang halal dan tidak terhingga dari Allah SWT. Ameen...


Impian ku melihat anak-anak ku menjadi anak-anak yang soleh dan solehah.

0 comments: